Przekładnia ZF czy Koyo? Jak rozpoznać?
W autach VW Passat B5, Audi A4 roczniki 1994 - 2001 były montowane 2 rodzaje przekładni kierowniczych (maglownic). Teoretycznie są to dwa współzamienne produkty (tak przewiduje producent), jednak w aucie powinien być zamontowany taki sam typ przekładni kierowniczej (ZF lub Koyo), jaki został wyciągnięty. Obie maglownice, choć współzamienne, są jednak zupełnie inne "od środka" i w przypadku podjęcia regeneracji inny będzie zestaw naprawczy do przekładni ZF, a inny do Koyo. Oto kilka wskazówek jak rozpoznać typ przekładni kierowniczej:
Przekładnia ZF:
- posiada jednolitą obudowę; obudowa litwy i wałka pionowego stanowi jedną całość
- posiada metalową tabliczkę znamionową, przynitowaną z logo ZF oraz numerami OE / seryjnym / oryginału
Przekładania KOYO
- obudowa przekładni kierowniczej składa się z dwu łączonych rur (aluminiowej i stalowej); obudowa jest dwuczęściowa
- przekładnia nie posiada metalowej tabliczki znamionowej; może posiadać metalizowaną naklejkę z logo Koyo, nr seryjnym i OE (najczęściej naklejki jednak nie ma, gdyż odpadła w trakcie użytkowania).
Zobacz zestawy naprawcze: